2014. február 4., kedd

Kicsi a világ


Azt hiszem, hogy, ha Joe nincs ott, akkor teljesen kiborulok. Talán letépem az előttem álló lány fejét, vagy a még rosszabb. A sajátom.
Rémülten Joe szemébe néztem. A lehető legkisebb idő alatt kell megacéloznom magam. Csípőből megfordultam, hogy a látóterembe kerüljön Jade.
Nem volt egyedül, Jake a kezét szorította. Üvegesen meredt Joe-ra. Tessék. Most azt hiszi, hogy mi együtt vagyunk. 
- Micsoda megtiszteltetés, hogy találkozhatok veled! - Jade hangjától kirázott a hideg. Odasétált Joe-hoz és nem tudtam eldönteni, hogy mit is akar. Megölelni vagy megpuszilni. Jake lecövekelve állt, ott ahol Jade hagyta.
Kisvártatva visszatért a hangom is. Nem reszketett és nem is volt vékony. Pedig erre számítottam.
- Jade - mondtam egy gyilkos mosoly kíséretébe. - Kurva gyorsan lépj hátra, és tűnj el. Úgy, hogy vissza sem nézel.
Jade szeme rám villant. Düh és meglepettség keveréke suhant át az arcán. Megállt egy lépésre Joe-tól.
- Mondtam én neked Jake, hogy egy rohadt ribanc! - Az emberek felkapták a fejüket. Drámára vágytak.
Jake dühösen pillantott rám. Joe-ra szegezte az ujját.
- Ő miatta van ez az egész?
És talán itt szakadt el a cérna.
- Nem. Miatta van minden.  - Jade-re néztem undorodva. -  Ha nem tenne mindig keresztbe, vagy nem próbálná lejáratni Zoét. Végre feladhatnád! Alfie és Joe is foglalt már. - nem voltam benne biztos, hogy Joe barátnője még meg van-e, de ezt mondtam.- Húzz a búsba komolyan modnom, mert kitépem az összes hajad. Nem sikerült semmi, amit szerettél volna. Tiéd lehet ez az idióta is, akinek fogalma sincs arról, hogy minek a részese. Igen, Jake rólad beszélek ne tátogj, mint hal a vízben. - szóltam indulatosan.

A csend körbeölelt mindent. A kiszolgálósrác megjelent a rendelésükkel. 
- Ha meg nem bánnátok meginnánk, úgy, hogy nem rontjátok a levegőt - a fejemmel az ajtó felé böktem. - Viszlát!

Jade megragadta Jake kezét és elment. A távozásuk után sem néztem fel a poharamból. Joe nem szólt hozzám, amiért nagyon hálás voltam. A Jade-del való találkozás után megkönnyebbültem. Főleg a kiosztás után. De nem voltam jobban. 
- Hello! - pattant mellém Zoe. Mosolygva ölelt át.
- Hát mi a bajod, haver? - Alfie vállon veregette Joe-t, és beült mellé. Rám nézett és kapcsolt.
- Na jó. Ezeknek meg mi bajuk? - emelte a a plafonra Alfie a szemét.
- Semmi - mondtuk egyszerre Joe-val. Egymásra néztünk és akkor kötettett meg a szavak nélküli szövetségünk.

*

A bevásárlás Zoéval sokkal jobb, mint azt az emberlánya gondolná. Zoe és Alfie is anyagot készített a következő videójához. A Zoe kizárólag engem vont belé. Alfie meg mindegyikünket. Estére értem haza. Mindenkinek vásároltam. Még Zoe-nak is. May-nek vettem egy sminkkészletet, ami Zoe nagyon ajánlott, a szüleimnek elintéztem egy hétvégi üdülést. Egyedül Marknak okozott nehézséget ajándékot választani. Ebben Joe és Alfie voltak segítségemre. Vettem valami xbox játékokat, amik szerintük "über királyak". Remélem, mert ez került a legtöbbe.

December 22.  van. Az ajándékok becsomagolva, a ház megint kitakarítva. Bevásárolva és a fa feldiszítve. Joe-val felvett videó utolsó simításaival is kész vagyok. Feltöltés alatt...
Joe ma átjön, hogy leforgassuk az ő videóját. 
Két órával később érkezik, így nem sikerül leforgatni, amit szerettünk volna. Így készítek valami kaját és megvacsorázunk. 
- Zavarna, ha maradnék tizenegyig? Marcus és Caspar értem jönnek - mondta. A kezembe adta az edényeket és beraktam őket a mosogatóba. Megmostam a kezem.
- Nem gond - az órára néztem. Kilenc óra. Még van két óra addig. - Nézzünk valami filmet?
- Van egy jó horror film! - csillant fel a szeme.- Ha jól sejtem, akkor te nem félsz.
- Nem - mondtam. - Menjünk.

Ha Joe szerint az a jó horrot, hogy annyira undorító néhány jelenet, hogy a hányás kerülget, akkor tényleg újra kell gondolnom a barátságom vele. 
- Joe! Ez undorító! - elfordítottam az arcom, amikor a gyilkos, a megölt csaj, agyát ette.
- Elle, nézd már! - nevetett. Megbökött.
Odafordultam és épp egy akkor váltott a film helyszínt. Egy autó mozgott fel alá, és elég kompromitáló hangok jöttek onnan.
- Szóval ezért a kedvenced - jegyeztem meg epésen.
Joe fészkelődött a kanapén. Csak egy ujjnyi hely volt köztünk.
A kép most már az autó belsejét mutatta. Egy lány és egy srác voltak bent. Nos, nem kell mondanom, hogy épp közösültek, ami elég részletesen lett mutatva. Ekkor a szélvédő betört és egy lándzsa átszúrta mindkettőt. 
- Fúj! Joe! Kapcsold ki. Ez beteges - elfordítottam a tekintetem a képernyőről. De még láttam, ahogyan a gyilkos kirántja a lándzsát az áldozat hátából.
Joe engedelmesen kikapcsolta. Rám nézett és vigyorogva megjegyezte, hogy nem is volt olyan rossz.
- Szegények meghaltak! - mondtam. 
- Hát igen, de legalább szép haláluk volt. Én is így akarok, majd meghalni.
- Tényleg? Anyaszült meztelenül, egy a hátadból kilógó lándzsával?!
- Kiszedte a lándzsát - javított ki.
Tényleg. De ez már részlet kérdés. Csöngettek. Felpattantam és az ajtóhoz rohantam. 
- Vigyázz, hogy nehogy megöljön a gyilkos! - kiáltott utánam.
- Kapd be Joe! - kinyitottam az ajtót.
- Hát te meg mit keresel itt? - csodálkoztam.

1 megjegyzés: