2014. január 8., szerda

Magyarázd meg



A nagy dráma közepén álltunk. Zoe és Alfie diplomatikus hallgatásba burkolóztak, én és Joe pedig a tányérból fel sem nézve lapátoltuk magunkba a kaját. Tudtam, hogy ez a vihar előtti csend, és készültem a Joerikánra.
 Nem tudom, hogy Alfie miért érezte úgy, hogy társalognia kell. Főleg velem, és most, hogy oldja a feszültséget.
- Mit is akartál mondani Jake-ről? - A villaját beleszúrta a krumpliba és bekapta. Zoe is rám figyelt csak Joe itt nyugodtan a vizet és akkor úgy kibukott belőlem:
- Azt, hogy egy seggfej - mondtam ki. Ez nyomta annyira a lelkem.
Joe félre nyelte a vizet, és köhögött. De ahogy elnéztem a nevetését palástolja. Mosolyognom kellett.
- Szakítottunk. Tegnap vagy is kidobtam. - Úgy éreztem, hogy az áradat elindult és elsodor. Nem fogom abbahagyni. Remélem a tisztes határon belül sikerül abbahagynom.
Zoe megfogta a kezem és megszorította. Együttérzés csillogott a szemében. Lopott egy pillantást Alfie-ra. Azt nem tudom, hogy némán leteremtse a tapintatlansága miatt vagy, hogy meggyőződjön arról, hogy a barátja itt van.
- Sajnálom - mondta szomorúan.
Felhorkantottam, cseppet sem nőiesen. Joe tekintetét kerülve és folytattam:
- Nincs miért. Aki kihasznál, annak mennie kell - szünetet tartottam. - Ha lefekszik az ember barátjával, akkor nincs más választása.
Zoe és Alfie levegőért kaptak, Joe azonban rám figyelt. Legalább most.
- Szóval Joe, elárulhatod, hogy mi a gond, mert jó lenne ha ez a két nap minden kiderülne. Tudom, hogy Zoe sose mondaná el, ezért tedd meg helyette te. - Zoe-ra pillantottam.  - Bocs. Túl jó szívű vagy, ahhoz, hogy megsérts.
- Nem, igazad van - hunyta le a szemét a barátnőm. Joe felé biccentett, hogy mondja.
Joe fészkelődött, majd felállt és a laptopjával tért vissza. Felém fordította, és halkan magyarázott:
- Ismerős? - egy Youtube fiókot nyitott meg. A megtévesztésig hasonlított az enyémre. A boritó és a profil kép is. A videóim nagy része ott volt, de az előre felvettek hiányoztak. Megráztam a fejem.
- Nem ismerős. Miért?
- Ez a te fiokód. Zoe kapott tőled néhány üzenetet is - közölte.
- Tőlem nem kaphatott Joe. - modtam és közelebb hajoltam. - Ugyanis nem küldtem üzenetet csak mobilon. És az tegnap előtt volt, ha nem tévedek. Igaz, Zo?
Zoe megerősítette mindkettőnk történetét. Akármennyire is szétszórt vagyok, az ilyesmit nem felejtem csak úgy el, vagyis nagyon remélem. Nagyon.
Joe idegesen dobolt az ujjaival az asztalon. Szóval még sem hisz nekem. Ez nehezebb, mint gondolná az ember.
- Elle, itt vannak a videóid. A fiókod, de letagadod? - kérdezte olyan hitetlenül, hogy sírhatnékom támadt.
- Miért üzennék itt...- a gép felé böktem - ha mobilon is megtehetem és gyorsabb? Komoyan, így ismertek?!- az utolsó mondatnál remegett a hangom. Zoe azonnal közbeavatkozott.

- Nem, dehogy! - visszakozott. - Mondtam Joe-nak, hogy valami félreértés vagy gonosz tréfa. Ezért is nem hoztam szóba én - Joe-ra meredt, hogy nyomatékot adjon szavainak.
- Mi állt az üzetekben? - léptem tovább. Aggasztani kezdett, hogy mik történhettek még, az én nevemben.
- Lássuk csak... - mondta és rákattintott az egyikre. Visszafordította maga felé, most felolvassa?
Joe félvállról odaszólt barátjának:
- Alfie, add oda a széket Elle-nek. Kösz.
Alfie sejtelmes vigyorral adta át a helyét.  Ezek most szórakoznak? Gyanúsan méregetve Joet, leereszkedtem a székre.
Alfie a székem támlájára támaszkodott, míg Zoe az ő vállára bújt. Lakkozott körmeivel a támlát markolta. Előre rettegtem, hogy mi állt abban az átkozott üzenetben. Joe felém tolta, hogy elolvassam. Istenem! Ez, nagyon gáz. Nem csodálom, hogy Zoe nem keresett és hogy Joe  ilyen ellenségesen viselkedett velem. Ha valóban én írtam volna valakinek ilyet nem csodálnám, hogy kerülnek, mint leprást. Na meg ha én kaptam volna, akkor kitör a harmadik világháború.


"Figyu Zoe, jegeljük a következő videós dolgot. Nem sok a haszna, ha csak az én rajongóim nézik. Ne hívj, mert nem veszem fel. Remélem megérted. Különben is unalmas veled lógni, főleg, ahogy bemutatod a haulos cuccait. Rém idegesítő. Ordít rólad, hogy pénzes vagy, de minek villogni vele?"


- Zoe én...sajnálom.  - még is miért kérek elnézést, ha nem én írtam?
Na, ezt magyarázd ki.
- Sajnálod? - Joe szemöldöke a magasba szökött.
Na ez nem kezdődik jól. Nagyon nem.
- Elle, tudom, hogy nem te voltál...- kezdte Zoe, de Alfie fogta és elterelte.
- Zoe, ez már az ő gondjuk. Gyere - átkarolta a barátnőjét. - Az emeleten leszünk.
Talán máskor hozzáfűznék valami beszólást, de most nagyon nem volt kedvem ehhez.
Joe csak addig várt, amíg hallotávolságon kívül kerültek.
- Fogalmad van róla, hogy Zoe mennyire a szívére vette? Tudod te, hogy milyen?
- Nem én voltam! - emeltem fel védekezően a kezeim. - Nem az én felhasználom. Talán, ha jobban figyelnél, akkor tudnád, hogy az én csatornám neve Elle Belle. Ez itt meg mi?
Joe odanézve sem válaszolt.
- MoreElle?

- Mint MoreZoella?- bólintott, mire megráztam a fejem. - Nekem ez az egy csatornám van. Különben is ez a csatorna csak két embert követ.
Nem meglepő, ha azt mondom, hogy ez durva? Ki követi manapság magát?

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! (: Van egy tippem, hogy Jade az a MoreElle és ő írt Zoe-nak olyan gonoszakat. Kíváncsi vagyok a tettesre. ^^

    VálaszTörlés
  2. Jipp, tetszett, örülök, hogy belevágtam az olvasásba! A részek hossza tetszetős, rövidebb jeleneteket könnyebb olvasni, bár lehetne egy kicsit hosszabb is szerintem... De csak ennyi :)

    VálaszTörlés